ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

مدیر سینما گلشن: نیمه‌بها‌شدن بلیت سینما تلاشی است برای اینکه بین مردم و سینما فاصله نیفتد

  • کد خبر: ۱۲۹۹۴۹
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
مدیر سینما گلشن: نیمه‌بها‌شدن بلیت سینما تلاشی است برای اینکه بین مردم و سینما فاصله نیفتد
مدیر سینما گلشن: اجرای طرح نیمه‌شدن بلیت سینماها در حقیقت تلاشی است برای اینکه بین مردم و سینما فاصله نیفتد. بنابراین نمی‌توانم بگویم اجرای طرح در این مدت توانسته است به ما سودی برساند.

گروه فرهنگ| شهرآرانیوز، طرح نیمه‌بها‌شدن بلیت‌های سینما‌ها که از روز پنجشنبه ۲۱ در سراسر کشور اجرا شد، اثرات متفاوتی را روی سینما‌ها گذاشته است. برخی از سینما‌های با اجرای این طرح کاملا متضرر شده‌اند و تعدادی از سینما‌ها نیز به گفته مسئولانشان نه سود کرده‌اند و نه ضرر. در این میان تعداد اندکی از سینماها، شاید سینما‌های دولتی، توانسته‌اند با جذب تعداد بیشتری مخاطب سود کنند.

فرزین جیرانی درباره اجرای طرح نیمه‌بها‌شدن بلیت سینما‌ها در چند روز اخیر گفت: اجرای این طرح در حقیقت تلاشی است برای اینکه بین مردم و سینما فاصله نیفتد، برای همین نمی‌توانم بگویم اجرای طرح در این مدت توانسته است به ما سودی برساند. تعداد مراجعان بیشتر شده است، اما با احتساب قیمت کامل بلیت سینما سودی نکرده‌ایم و حتی ضرر هم داشته‌ایم.

جیرانی معتقد است سود برای یک سینما زمانی اتفاق می‌افتد که سینما با بلیت تمام‌بها شلوغ باشد درحالی‌که این اتفاق در شرایط کنونی نمی‌افتد.

تهیه‌کننده و سینمادار به هم قلاب شده‌اند

یک دلیل مهم که اجرای طرح نیمه‌بها‌شدن بلیت سینما‌ها نتوانسته آن‌طور که باید و شاید سینما‌ها را سرشار از مخاطب کند، وضعیت ناآرام جامعه و به‌تبع آن نبودن فیلم‌های روز روی پرده است. تهیه‌کننده‌ها حاضر نمی‌شوند در شرایطی که از حضور مردم در سینما‌ها مطمئن نیستند، فیلم خود را در اختیار سینما قرار دهند.

مدیرسینما گلشن معتقد است شرایط به‌گونه‌ای است که همه عوامل تولید و اکران فیلم به هم قلاب شده‌اند. اگر تهیه‌کننده که قطعا چند میلیارد تومان برای تولید فیلمش هزینه کرده است فیلم را در اختیار سینما قرار دهد که از حضور مخاطبش مطمئن نیست، ممکن است سینما اندک سودی کند، اما تهیه‌کننده متضرر می‌شود. اگر از اکران فیلم خودداری کند هم، باز سینما‌دار کاملا متضرر می‌شود. بنابراین همه عامل به‌شکلی زنجیره‌وار به هم وصل هستند و اتفاقات روز همگان را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد.

به گفته جیرانی با همه این احوال ضربه اصلی را سینمادار می‌خورد، زیرا تهیه‌کننده می‌تواند فیلمش را در زمان دیگری اکران کند، اما سینما هیچ فرصتی برای جبران ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->